پرسش مهر

معرفی رشته

چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۵۳ ب.ظ

رشته ی من شبکه ونرم افزار رایانه ای است که امروزه همه ی انسانها بااو سروکاردارند و در تمام مراحل کار استفاده میشود .

درسال قبل اموختیم که کامپیوتر ها از دوجزسخت افزار و نرم افزاری تشکیل شده اند کهcpuمرکز اصلی سخت افزار کامپیوتر است .

هر کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است که در این میان سخت افزار جزء فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک‌ها می‌شود. اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سخت افزار نامیده می‌شود. مهم ترین واحد سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری می‌پردازد. برای مثال یک مهندس سخت افزار می‌تواند به طراحی بخش های سخت افزاری کامپیوتر شامل پردازش گر مرکزی (CPU) ، پورت های ورودی و خروجی و سیستم‌ها و مدارات جانبی بپردازد.

نرم افزار جزء غیر قابل لمس کامپیوتر است. برنامه‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو رده ی کلی دسته بندی کرد که عبارت اند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای کاربردی، برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.


گرایش فناوری اطلاعات

بخش مهندسی فناوری اطلاعات (IT) یکی از جدیدترین و به‌روزترین رشته ها می باشد. این بخش با توجه به نفوذ روز افزون فناوری اطلاعات در همه ابعاد زندگی بشر و احساس نیاز مبرم کشور به فارغ التحصیلان آن، با هدف آموزش و تعلیم دانشجویان و انجام تحقیقات گسترده و روزآمد در حوزه پر رونق و پویای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تشکیل شده است. یکی از اهدافی که از ابتدا حین طراحی اولیه برنامه درسی، و پس از آن در به روز رسانی‌های سالانه این رشته همواره مد نظر بوده است این است که فارغ التحصیلان آن قابلیت‌هایی را بدست آورند که بتوانند نیاز بازار کار داخلی را در پروژه‌هایی نظیر برنامه‌های جامع فناوری اطلاعات در بنگاه‌ها و سازمان‌ها،پروژه‌های حوزه خدمات الکترونیکی ،پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت دانش و مراکز داده و... برطرف نمایند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۵
Maryam Shahsanaei

نظرات  (۱)

اگر از پایان گرفتن غم هایت نا امید شده ای

به خاطر بیاور زیباترین صبحی که تا به حال تجربه کرده ای را

مدیون صبرت در برابر سیاه ترین شبی هستی

که هیچ دلیلی برای تمام شدن آن نمی دیدی …


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی